lillaliv

Alla inlägg under april 2010

Av Emelie Karlström - 28 april 2010 19:14

Ja imorgon åker vi till Göteborg, jag och Liv. Längtar ! Flyger från sundsvall 13.00 imorgon så jag är i full färd med att packa allt. Mycket och tänka på nu när man ska packa åt Liv också, får hoppas jag inte glömmer nått :)


Igårnatt vaknade jag flera gånger av att jag frös som en tok ! Klev upp och tog tempen, insåg att jag hade feber?! Kommer inte ihåg sist jag hade feber, måste vara år sen! Kände även av huvudvärk så jag tog en alvedon och gick och la mig igen. Liv var trött även hon som tur var, så vi somnade båda två :) Men idag känns det bättre som tur är. Trodde jag skulle bli sjuk nu tills vi ska åka iväg;P


Idag har jag haft en heldag på stan iallfall, kom precis hem. Slängt in alla kläder som måste tvättas tills imorrn. Ska äta något nu och sen lägga mig framför tv:n och se Jade på Tv4+ Kl: 20.00



Av Emelie Karlström - 26 april 2010 13:15

Älsklingen kom hem från göteborg över helgen, men åkte igår fm igen. Så jag for upp till mamma och har sovit där inatt, för att slippa vara själv. Tog mig en promenad från mamma idag och gick hem till Långsele för att kolla posten och se efter katterna :)

Helt underbart väder idag ! :) Hoppas det håller i sig fler dagar :)


På torsdag åker jag och Liv ner till göteborg och tillbringar helgen med Älsklingen :) Längtar tills dess ! Vi flyger från sundsvall på torsdag. Ska bli intressant och se hur flygresan går med Liv. Men det ska väl inte vara några problem hoppas jag. Hon lär nog sova under hela tiden skulle jag tro.


 

Av Emelie Karlström - 24 april 2010 19:07

Igår åkte jag, Liv, mamma och Mimmi till sundsvall. Det blev en heldag med shopping i Birsta. Det handlades massor till Liv :) Jag fick mig även ett par nya skor av mamma :D Tack !

Igår kom Andreas hem från göteborg. Men han åker imorgon igen :/ Blir en snabbvisit hemma bara, men vi är glada för det lilla.

Idag var vi bjudna på middag hos Mimmi så vi har nästan precis kommit hem därifrån. Nu ska vi lägga oss och se på Wallander - Arvet ! :)


Lägger ut bilder på kläder som Liv fått av sin mormor och gammelmormor ;)


Hello Kitty såklart !


               

Av Emelie Karlström - 20 april 2010 14:24

Ja idag fyller jag år ! :) Har precis duschat både mig och Liv. Gjort klart tårtan och plockat undan hemma. Pappa och Farmor var hit och firade mig. Det bjöds på tårta och bullar. Av farmor fick jag lotter, så nu ska jag hämta ut nya och hoppas på storvinst ! Av pappa och Birgitta fick jag presentkort på Style It. Klippning, färgning och slingor :D Nu har dom farit så jag sitter vid datorn och läser alla grattishälsningar på facebook! Tack för alla gratulationer:)


Lägger ut bilder på Liv som har sina nya kläder från HM på sig :)


    Tårtan !

 

Av Emelie Karlström - 17 april 2010 10:19

Ja igårkväll for vi och hämtade älsklingen på tåget i sundsvall. Äntligen hemma ! :D Jag och Liv får passa på att njuta nu dom här två dagarna han är hemma innan han åker bort i nästan 3 veckor igen :/

Inte så vidare skönt väder idag, mulet och kallt. Men det blir en promenad för oss tre ändå. Ska bara vänta på att Liv vaknar så hon får äta en sväng innan vi går ut.

Om 3 dagar fyller jag iallafall år :) Så det blir till att göra smörgåstårta då, mums !

Nu ska vi göra oss i ordning och gå bort på MIO och kolla rean. Sen blir det fika hos Mimmi ! :D


  

Av Emelie Karlström - 16 april 2010 12:47

Idag kommer Andreas hem. Han lyckades få tågbiljett hem istället. Så vi hinner ses 2 dagar iallafall innan han åker igen :)

Liv sov till efter 10 i morse så jag fick sova ut också. Annars brukar hon vara uppe runt 7. Så vi klev upp, jag åt frukost och gav Liv mat. Väntade på att posten skulle komma för att se om min film kom idag som jag beställt. Men inte det. Så jag får vänta till måndag. 

Nathalie sov hos mig inatt så jag slapp sova själv. Så när hon äntligen klev upp efter 12 satte jag Liv i bärselen och passade på att dammsuga medans hon sov i den.

Nu ska jag pröva göra ostglass som jag fått recept på när jag var till Sandra och hälsade på. Så vi kan äta när Andreas kommer hem ikväll. Vi åker ner till sundsvall runt 5 och hämtar han :)


Justin Bieber- One time


 

Av Emelie Karlström - 15 april 2010 13:39

Det verkar som vi får vara ensamma ett tag till :/

Flyget Andreas ska med hem verkar bli inställt så han blir kvar till imorgon iaf. Hur ofta händer det egentligen att det blir ett vulkanutbrott ? Hur stor är chansen att det ska hända precis nu när Andreas är där nere? Han som aldrig flyger annars. Typiskt !

Han skulle ju kommit hem idag, och varit hemma 3 dagar, och sen åka ner igen i nästan 3 veckor.

Jaja, vi får se om det löser sig på nå vis, eller om vi blir utan han ett tag till.


   

Av Emelie Karlström - 13 april 2010 20:24

Har fått en vagga idag till Liv av hennes mormor och gammelmormor :) Hon trivs jätte bra i den. Ligger tyst och stilla när man vaggar, somnar nästan på en gång :)

Har satt en krok i både sovrum och vardagsrum så man kan flytta emellan där vi är.


Lägger ut bilder så ni får se.


       

Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards