lillaliv

Alla inlägg under april 2011

Av Emelie Karlström - 27 april 2011 16:51

Äntligen är vi hemma igen efter sjukhusbesök med lillgumman.

Det började i lördags med att hon inte fick behålla någon mat alls, allt kom upp direkt. Så vi åkte in på sjukhuset här i Sollefteå och dom tog prover och kollade en massa på henne. Vi fick även prova att ge henne vätskeersättning där eftersom hon var lite uttorkad. Men det kom upp direkt såklart. Vi kom in på akuten 18.00 och 23.00 hade vi fått träffat den 3:e läkaren. Och hon bestämde att Liv behövde dropp eftersom hon var uttorkad. Så vi fick åka ambulans till Sundsvall. Först runt halv 3 på morgonen kom vi upp på vårat rum på barnavdelningen. Liv fick näringsdropp då och fick ha det till tisdag morgon. Vi försökte ge henne vätskeersättning under tiden med det rann bara rakt igenom henne, hon fick inte behålla nånting alls.

Ingen visste vad det berodde på heller, läkarna och sköterskorna sa bara att det troligtvis var magsjuka. Men ingen i familjen har haft det, och varken jag eller Andreas har fått det nu av Liv heller. Så innan vi åkte hem nu började läkaren tro att det kanske var nått annat också. Men inatt gav vi henne vätskeersättning med jämna mellanrum och det fick hon behålla, vi provade senare med lite välling också och det gick bra det med.

Så nu är vi hemma igen. Men Liv har sovit hela förmiddagen på sjukhuset, och hela vägen hem i bilen. När vi kom hem provade vi att ge henne lite att äta och sen somnade hon om och sover fortfarande.

Hon är super trött efter dom här dagarna och vill bara sova. Men hon ska väl bli piggare så småningom. Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa lite med henne och se på Bigbrother som jag missat i veckan :)


Av Emelie Karlström - 22 april 2011 19:04

Idag har jag och Liv varit ute på cykeltur. Vi har köpt en cykelsits till Liv så vi var ju tvungen att testa den idag när det var så härligt väder.


En sån här stol har vi köpt:)

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig så det blev inga bilder på våran cykeltur, men det blir fler dagar.


  

Jag fyllde ju år i onsdags också så jag fick massor av fina presenter. Pengar, presentkort, blommor, hudlotions, duschcreme, mobilskal bl.a

Och av pappa och birgitta fick jag en super fin tavla :)

  


Det var väl allt för idag :) Nu ska jag se senaste avsnittet av Big Brother som jag missade igår.



Av Emelie Karlström - 18 april 2011 10:10

Jag filmade Liv igår när hon plockade och städade för fullt :)






Av Emelie Karlström - 17 april 2011 09:35

Tänkte göra ett inlägg med bilder:)


          


   

Av Emelie Karlström - 16 april 2011 06:02

Här har det inte blivit mycket skrivet :) Men det har väl kanske inte hänt så mycket som man kan skriva om heller.

Liv går på för fullt här hemma iaf :) Hon lär sig så mycket nya saker också som t.ex vinka, klappa händerna, kasta pussen, låta som katten.

Igår fick jag papper från kommunen om att Liv har fått dagisplats också, här i Långsele :) Super bra! Jag börjar ju jobba veckan efter midsommar, och trodde inte jag skulle hinna få nån plats innan det. Men det löste sig :)


Jag kan inte sova heller, jag vaknade halv 6 och kan inte sova. Men då har jag ju tid att uppdatera bloggen iaf. Det måste ju göras det också nån gång. Även om det glöms bort rätt ofta :P

Nej nu ska jag sätta på nån film eller nått, får se om jag lyckas somna sen en stund.

Det är ju bröllopsmässan idag också som jag ska vara med på med mina tårtor.

Kika in på min andra blogg för att se dom.


www.tartblogg.blogg.se    Den är även länkad här på sidan.


Av Emelie Karlström - 3 april 2011 16:55

I morse tog jag och Liv en promenad till Österforse. Liv höll sig vaken i vagnen nästan hela vägen :) Sen sov hon ute i vagnen i 3 timmar när jag kom fram till mamma. Super trött dam efter den promenaden. Nu har vi precis kommit hem och börjat med middagen. Det blir potatis, lax och kall sås :) Mums!


Liv har fått två tänder till också. Hon fick en tand nere först, sen kom det inge fler. Men nu har hon fått dom två fram fast uppe också :)


 

Av Emelie Karlström - 1 april 2011 14:22

Idag kom ett till paket från Buzzador. I paketet  var det en

1 tub blackhead eliminating

75 påsar att dela ut

75 rabattkuponger att dela ut


    

Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards