lillaliv

Alla inlägg under juni 2012

Av Emelie Karlström - 30 juni 2012 14:00

Jobbar för fullt hela helgen! Är ledig på tisdag först :)


Börjar längta mer och mer till semester och till Ullared och massa shopping! Det är 4 veckor kvar nu! :)


 

Av Emelie Karlström - 29 juni 2012 12:00

Liv har fått sig ett par nya skor ! :) Så fina!


 



Av Emelie Karlström - 28 juni 2012 08:00

Idag är det dags för Bm-besök :) Får se om magen växt nånting, och se vad hjärtljuden ligger på idag.

Uppdaterar mer senare idag :)


 

Av Emelie Karlström - 27 juni 2012 16:07

Precis kommit hem från jobbet. Jobbat mån-ons den här veckan. Ledig imorgon, ska bli så skönt :)

Imorgon bitti är det dags för besök hos barnmorskan igen. Lyssna på hjärtljuden och mäta magen:) Sist låg hjärtljuden på 133. Blodvärdet var lågt sist också, men nu har jag gjort så gott jag kunnat för att få upp det igen. Får se imorgon om det blivit nå bättre. Känner mig yr och det kryper i benen vissa dagar. Vet inte om det beror på blodvärdet dock.


Jobbhelg väntar för mig också. Sista jobbhelgen innan jag går på ledigt! Sååå skönt :)


Just nu sitter Liv och ser på Pippi. Älsklingen är på gymmet en sväng och sedan ska vi åka neröver Sånga till Nicke och Ingrid.


Här kommer lite bilder från midsommar.


             

Av Emelie Karlström - 23 juni 2012 14:00

Snart bär av igen! Eller i Mars snarare :)


 Resan är bokad och klar nu. Det blir samma hotell som sist. Superfint hotell, passar jättebra för barnfamiljer. Vi trivdes jättebra där, så därför blir det samma igen.

Den här gången följer även Nathalie med oss dit. Tur att hon har sån snäll syster :)


       

Av Emelie Karlström - 22 juni 2012 11:00

Jaha, idag är det midsommar då.


Vi börjar dagen med att åka till Näsåker. Andreas farmor fyller år idag:) Vi blir nog där över dan idag, och sen ikväll håller vi oss hemma.


Jag har lovat att vara chaufför ikväll så, det är bäst att hålla sig på hemmaplan då.

Återkommer med ett inlägg ikväll eller imorgon med bilder från dagen och vårat midsommarfirande! :)


 

Av Emelie Karlström - 21 juni 2012 12:12

Idag har jag jobbat till 12 bara. Sen är vi lediga hela midsommarhelgen. Liv har dagis till halv 2 idag, så vi ska snart bege oss iväg och hämta hem henne.

Inför helgen har vi inte planerat så mycket, vi blir nog hemmavid och grillar gott. Kanske tar en fisketur nån dag, om vädret tillåter.


Nu ska jag ta och äta nån lunch så jag orkar med resten av dan. Återstår att se vad vi hittar på idag.


 

Av Emelie Karlström - 21 juni 2012 12:00

Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.


 

Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards