lillaliv

Alla inlägg under juli 2010

Av Emelie Karlström - 31 juli 2010 15:56

Idag var vi på Österåsen och badade i bassängen. Det var första gången Liv fick bada i bassäng så vi fotade massor:) Hon älskade att bada iallafall. Men när vi var klar slockande hon direkt vi satt henne i bilen. Hon blev så trött efteråt.

Ikväll ska jag och Andreas på bio. "Bröderna Karlsson"

Hoppas den är bra! Under tiden ska Liv få vara med farmor :) Så det är bra hon sover en stund nu så hon håller sig vaken hos farmor.

Andreas har ju varit borta i veckan och jobbat. Han är endast hemma idag, sen åker han imorgon igen. Så vi måste passa på att göra nånting tillsammans.

Tänker ladda upp några bilder sen vi var och badade idag.


                

Av Emelie Karlström - 25 juli 2010 12:20

Ja nu är det bra längesedan jag bloggade. Det har varit mycket ett tag. For till ängelholm på en liten semester. Badade massor i havet, åt god mat och bara myste tillsammans jag, Andreas och Liv. Vi åkte hem förra fredagen, kom hem, packade ny väska och åkte till Åsele direkt. Där blev vi över helgen och åkte hem igen på söndagen. Älsklingen åkte direkt ner till Ängelholm igen för att göra klart kursen han gått där. Men nu är han hemma igen :D

Jag hoppas vi får ha han hemma hela veckan nu iallafall innan han åker vidare igen.


Idag är det ett riktigt skitväder. Jag som vill ut och promenera. Ska jag trotsa regnet och bege mig ut ändå? :) Lutar starkt åt det hållet.

Jag har iallafall äntligen lyckats kommit ner till min vikt innan graviditeten. - 20 kg på 4 månader nu. Är riktigt stolt :) Nu gäller det bara att försöka hålla den kvar och inte börja fuska :)


Lägger ut lite bilder på gumman sen semestrarna ;)

           

Av Emelie Karlström - 4 juli 2010 15:47

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade. Älsklingen kom ju hem i måndags och har varit hemma med oss hela veckan. Så det har inte blivit så mycket tid över för datorn. I fredags for vi till Backe och har varit där hela helgen. Gått på fjällsjömarknaden bl.a Vädret har varit underbart. Nästan för varmt. Det har varit så varmt för Liv och ligga i vagnen. Även fast hon ligger utan kläder och och skuggan så smälter hon bort nästan.

Också blir hon så trött och slut i den här värmen, men hon sover inte långa stunder eftersom det är så varmt. En dag tog vi ut en balja med vatten och satte hon i så hon fick svalka sig. Det tyckte hon var riktigt skönt :) Hon myste som bara den!:D

Men det är skönt att vara hemma nu så vi kan hålla oss inomhus lite, det är inte lika varmt för henne. Idag är det ju även svalare ute.

Vi har även börjar med smakportioner. Det var väl inte så speciellt gott tycker Liv. Det mesta åker ut på en gång. Men vi fortsätter och prövar får se om hon tycker bättre om det efter ett tag :)

Ska lägga Liv i vagnen och ta en promenad nu innan det kommer nå regn ;P

 

         





Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards