lillaliv

Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie Karlström - 31 maj 2011 13:54

Halloj ! :)

Ja vad har hänt sen sist? :) Förra veckan åkte vi till Östersund på tisdag, bodde på hotell, shoppade och firade studenten. Emelie tog studenten uppe i Åre så på torsdagen åkte vi dit och firade henne. Vi åkte tillbaka till hotellet i Ö-sund senare på kvällen och åkte hem till Långsele på fredag fm. På lördagen var det dags för konfirmation i Sollefteå, och sedan blev det smörgåstårta, fika och tipsrunda på Österåsen. Efter vi varit där åkte vi till Nyland och grillade en massa gott.

Det var ju även cruisingen nere på stan så Andreas, jag och Malin tog oss en tur ner dit och kikade.

På söndagen tog vi oss en fisketur i abborsjön, men ingen fiskelycka hade vi :) Inte ens ett napp.

Igår (måndag) åkte vi till spannsjön istället och där vi fick vi två små öringar :)

Idag har jag och Liv varit på kyrkis. Det var sista gången för den här terminen. Just nu ligger Liv och sover så jag passar på att bloggar lite :)


Av Emelie Karlström - 17 maj 2011 13:31

Den här veckan är vi ensam hemma. Andreas for ner till Ängelholm på kurs i lördags kväll och kommer hem på fredag kväll igen. Innan han for i lördags skjutsade han ner mig på appelbergs för jag skulle jobba där på kvällen.

Liv fick vara med moster i Näsåker, men det gick så bra :) Efter att jag slutat på kvällen så följde Jessica med mig hem och sov över.

På söndagen sen kom Liv hem igen på förmiddagen, och Jessica for till Nyland över dan. Men hon kom tillbaka senare på kvällen för att se BigBrother med oss.

Men vi for till stan först och köpte med oss pizza hem.

Igår fyllde Olivia år också :) Grattis !

Så jag och Liv tog med oss presenter och åkte dit på kvällen. Runt halv 8 åkte vi hem igen, Liv somnade i bilen och sov hela natten sen. Jag satte mig framför tv:n och såg första avsnittet av Teen Mom säsong 2 :) Och ikväll är det Desperate Housewifes :D

Idag har vi varit på öppna förskolan. Det är bara 2 gånger kvar nu innan det är sommarlov. Men det spelar ingen roll för jag ska ändå jobba i sommar så vi hade nog inte haft någon möjlighet att gå dit så ofta. Liv ska ju vara på dagis också i sommar:) Den 1:a Juni börjar inskolningen för oss på dagiset:)


Just nu sover Liv och jag tänkte ge mig in på att städa och plocka här hemma. Igår hjälptes jag och Liv åt att fixa på hennes rum, städade och plockade ihop alla leksaker och försökte få någon ordning där inne, så nu leker hon där igen :) Då hon hittar sina leksaker :)


         

Av Emelie Karlström - 6 maj 2011 16:27

Hej!

Idag har jag och Liv varit hemma hela dagen. Andreas har jobbat, men nu är han hemma igen.

Efter att han kom hem har vi städat och plockat här hemma så nu luktar det nystädat igen. Men nu har Andreas åkt ner till stan för att hämta Andree och Malin. Vi tänkte passa på att umgås nu, för imorgon åker Andree till Norge igen och börjar jobba, och Malin far utomlands snart och blir borta hela sommaren. Så sista kvällen med gänget eller vad säger man? :) Vi får väl se om vi lagar till nån god mat och spelar lite spel kanske.

Liv följde med till stan, så då kan jag passa på att sitta vid datorn och blogga lite. Nånting som jag aldrig hinner med annars.

Egentligen tänkte jag inte skriva nånting idag, utan bara lägga ut en massa bilder. Men det blev både och :P

Här kommer iaf lite bilder från april :)


    


Liv en dag då vi var ute och grillade. Super varmt den dagen.   Liv sitter egentligen och äter på en köttbulle, men man kan tro att hon har hela fatet för sig sjäv :)                  

Påskkärringen :)      

Av Emelie Karlström - 2 maj 2011 22:39

Nu är Liv pigg igen iaf, efter nästan en hel vecka med magsjuka. Stackars lillgumman har varit jätte hängig och inte kunnat ätit nånting.

Men nu äter hon ikapp sig efter veckan utan mat, hon äter allt hon får och lite mer därtill.

Idag har vi haft en heldag på stan iaf. Jag, Jessica och Liv. Vi fikade på stan, handlade presenter till Mathilda som fyllde år idag.

Sedan gick vi hem till Jessica, drack lite kaffe och spelade Band rock på hennes Wii.

Runt 5 åkte vi och hämtade Malin och Andree och åkte till Mathilda. Där blev det kaffe och tårta innan jag och Jessica åkte hem till mig.

Vi kollade lite BigBrother för att se vad som hänt under dagen. Imorgon är det öppna förskolan också, så jag och Liv ska självklart dit :)

Nu ska jag fortsätta kolla BigBrother så hörs vi en annan dag:)

Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards