lillaliv

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Söndag

Av Emelie Karlström - 28 mars 2010 10:30

Ja, igår var ner på stan på förmiddagen. På eftermiddagen sen var vi bjuden på middag till Livs farmor. Så vi åkte dit runt 3 tiden. Där blev vi bjudna på lasagne och kyckling tacos. Jätte gott :) Liv sov mest hela tiden, som vanligt ;P Vaknade och åt men somnade lika fort igen :) Trodde det skulle bli lite sova inatt då, men inte. Vi somnade efter 1 nån gång, sen sov hon ända till 5 innan hon blev hungrig. Och i morse då vi vaknade stod klockan på 9.


Nu har älsklingen dragit på innebandy, så jag och Liv ligger hemma i sängen och har det mysigt så länge. Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, återstår och se :) Vi kanske bara blir hemma och tar det lugnt.

Vi har iaf varit och fotograferat Liv nu. Alla bilder blev så fina. Man får ju beslutsångest vilka man ska välja av alla :)


Igår kväll runt halv 11 ringde det på min telefon, skyddat nummer. Jag svarade, och på andra sidan luren möttes jag av obegriplig skånska. Det enda jag uppfattade av första meningarna var

- .............. kan man få hår på dom?

Jag förstod att det var någon som ringde angående mina nakenråttor som ligger ute på blocket.

Jag svarade - Öhh, nej det kan man inte !

Han- Är du säker?

Jag - Hmm, ja det är jag.

Han- Okej, för jag har en päls liggandes här hemma. Den är från en kanin, tror du inte det kan funka?


Där slutade samtalet efter att jag la på luren :)


En sak som jag och Andreas funderar på är - Hur ska man lyckas använda rabattkupongerna på Lidl?


För er som inte varit dit kan jag berätta att varje gång man handlar får man en rabattkupong på 50 kr som man får använda när man handlar för minst 250 kr.

Vi har varit dit och handlat ett par gånger så vi hade kuponger hemma att använda. Så vi for ner igår för att handla igen och tog med oss en kupong. Vi handlade för över 250 och tänkte använda kupongen såklart, men då tar dom en annan kupong vid kassan och drar av 50 kr på summan. Sen får man en till kupong i handen för att använda vid senare tillfälle. Så vi kom hem med två kuponger, den vi for dit med och den vi fick i kassan för att vi handlat där ;P Och dom räcker inte hur länge som helst, till söndag bara. Så egentligen är det inget att spara på, rabatten får man ju ändå.


Hur mysigt ser det inte ut att krypa ner och sova bredvid?

 

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Karlström - 23 augusti 2014 11:15

Våran resa till Cypern i bilder! :)

Av Emelie Karlström - 7 mars 2014 11:00

  Idag fyller Liv 4 år. Vi firar hennes födelsedag i Järpen :)     ...

Av Emelie Karlström - 14 februari 2014 15:30

Idag har vi varit ute hela dagen. Åkte pulka och byggde årets första snögubbe :)       ...

Av Emelie Karlström - 3 december 2013 21:45


Ikväll var det luciafirande på dagis för barnen. Båda två bestämde sig för att vara tomtar :)   ...

Av Emelie Karlström - 11 november 2013 20:15


Idag har barnen bakat pepparkakor. Liv ville så gärna åka till mormor och ge henne några stycken. Så vi åkte dit ikväll :)   ...

Presentation


Emelie heter jag och bor i Långsele med min sambo Andreas och våra barn Liv och Alvin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Liv

Lilypie First Birthday tickers

Vi

Daisypath Anniversary tickers

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy

Bloggerfy

Modehus


Ovido - Quiz & Flashcards